Ze względu na rozwój sieci sprzedaży marek LPP oraz rosnące znaczenie e-commerce, firma zamierza wydać 450 mln zł do końca 2025 roku na rozwój infrastruktury. Plan zakłada, że powierzchnia magazynowa zarządzana przez LPP Logistics wzrośnie do 700 tys. mkw., co umożliwi efektywniejszą obsługę większych wolumenów i lepsze zarządzanie dostawami do sklepów oraz klientów internetowych na blisko 40 rynkach.

"Cały okres poprzedzający powołanie LPP Logistics i nasze pierwsze dwa lata na rynku były etapem adaptacji. Niełatwa sytuacja geopolityczna oraz zmieniające się nawyki konsumenckie skłaniały nas do poszukiwania szytego na miarę modelu działania, który pozwoliłby LPP zachować odporność wobec niekorzystnych tendencji rynkowych. Dziś jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż dwa lata temu. Tworzymy ponad 800-osobowy zespół wyspecjalizowanych ekspertów, a łącznie z pracownikami magazynowymi pracuje dla nas 6 tys. osób. Naszym nadrzędnym celem jest to, by logistyka nie była hamulcem dla rozwoju biznesu lecz skutecznie go wspierała," komentuje Sebastian Sołtys, prezes zarządu LPP Logistics.

W 2024 roku grupa LPP planuje otwarcie 700 nowych salonów zarówno w Polsce, jak i za granicą. W ciągu kolejnych trzech lat firma zamierza podwoić liczbę sklepów. Obecnie sieć zaopatrzenia i dystrybucji LPP Logistics obejmuje osiem obiektów, w tym trzy centra dystrybucyjne w Polsce oraz jedno w Rumunii, a także sieć fulfillment centers dla e-commerce. Aktualna powierzchnia magazynowa wynosząca blisko 500 tys. mkw. ma wzrosnąć o dodatkowe 200 tys. mkw. do końca 2025 roku. Kluczową inwestycją będzie oddanie do użytku nowej hali Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim w I kwartale 2025 roku.

"Uruchomiony zaledwie dwa lata temu magazyn w Brześciu Kujawskim pozwolił nam wykorzystać potencjał sprzedażowy marek w Europie Centralnej i Południowej. Plany rozwoju sieci sprzedaży LPP na najbliższe trzy lata, skłoniły nas do tego, by podwoić możliwości operacyjne tego obiektu i zwiększyć jego powierzchnię o dodatkowe 85 tys. mkw. Będzie to nasze największe centrum dystrybucyjne. W najbliższym czasie nasza sieć powiększy się o dodatkowe magazyny do obsługi e-commerce – jeden w Polsce i jeden w Rumunii," zapowiada Sebastian Sołtys.