Czas jest cenny. Pierwszy z obiektów City Logistics Kraków I o powierzchni 14 500 m kw. będzie gotowy we wrześniu przyszłego roku. To w nim InPost, największy w kraju operator logistyczny, zajmie 9 040 m kw. Pozostała powierzchnia i kolejny obiekt (22 000 m kw.) mają charakter spekulacyjny i będą budowane w formule Small Business Unit (SBU). Dzięki temu oraz doskonałej, miejskiej lokalizacji park będzie znakomitym rozwiązaniem zwłaszcza dla firm z branży e-commerce oraz kurierskiej.
„Powierzchnie w parkach miejskich są kluczowym ogniwem usprawniającym operacje na linii e-sklep - firma kurierska – konsument. Znacząco ułatwiają dystrybucję towarów na etapie tzw. ostatniej mili i maksymalnie skracają czas dostawy przesyłek do odbiorcy. Bez wątpienia, Kraków z dużą liczbą mieszkańców (800 tys.) i bogatym rynkiem zbytu musi budzić zainteresowanie tych firm, zwłaszcza w dobie szybkiego rozwoju e-commerce oraz wielokanałowych strategii sprzedaży. Skrócenie łańcucha dostaw to obecnie priorytet wielu firm logistycznych” – wyjaśnia Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni.
Paczkomaty górą. Potwierdza to decyzja InPost o wynajęciu powierzchni w City Logistics Kraków I. - "W 2020 roku bardzo istotnie rozbudowaliśmy infrastrukturę i powiększyliśmy możliwości obsługi przesyłek o ponad 40%. Dotyczy to zarówno liczby Paczkomatów® InPost, których sieć przekroczyła już 9000, jak też liczby sortowni i centrów logistycznych. Jednak wolumeny rosną szybciej niż zakładaliśmy – dlatego nie zwalniamy tempa. Wprowadziliśmy wiele innowacyjnych usług – takich jak Paczka w Weekend, InPost Fullfilment czy Urząd24. Paczkomaty® InPost świetnie sprawdzają się w okresie pandemii – terminowo dostarczając miliony paczek, ale też wspierając urzędy miast czy szpitale. Jesteśmy dumni, że nasze urządzenia pomagają rozwiązywać codzienne problemy oferując bezkontaktowe przekazywanie wszelkiego rodzaju dóbr i dokumentów” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost. Wskazuje też na to raport Gemius, według którego Paczkomaty® są już najczęściej wybieraną formą dostawy. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły przy tym w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – to pierwszy tego typu wynik na świecie! Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.
Panattoni pomaga rozwijać zaplecze infrastrukturalne. Taki wzrost obrotów wymusza rozbudowę infrastruktury. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m kw. – to 4% całkowitego popytu netto w kraju . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m kw. – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – operator ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.
Duży w tym udział Panattoni. W tej chwili ten operator logistyczny zajmuje już blisko 30 000 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej dostarczonej przez dewelopera m.in. w Toruniu, Szczecinie, Opolu czy Olsztynie. W tym kwartale obejmie kolejne w A2 East Warsaw Park (8 200 m kw.), Panattoni Park Lublin III (8 100 m kw.), Panattoni Park Bydgoszcz II (2 470 m kw.) oraz Panattoni Park Białystok II (8 500 m kw.).
City Logistics Kraków I powstanie w stolicy Małopolski przy ul. Cementowej. Będzie podlegać certyfikacji w systemie BREEAM” na poziomie „Very Good.” Tuż przy parku znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, co znacząco ułatwi dojazd pracownikom. Dodatkowo z parkiem sąsiaduje węzeł trasy S7, łączącej Kraków z Warszawą i Trójmiastem. Szybko można stąd też dotrzeć do autostrady A4, biegnącej od granicy niemieckiej, przez Górny Śląsk po granicę z Ukrainą.