Dzięki nowemu magazynowi LPP Logistics może obsługiwać aż 500 tys. zamówień dziennie. Firma stawia na zaawansowane rozwiązania z zakresu automatyki, w tym model Goods to Person, który łączy pracę robotów i ludzi. „Naszym punktem wyjścia jest model Goods to Person, który opiera się na ścisłej kooperacji pomiędzy zastosowaną automatyką a pracownikiem. Planowane przez nas rozwiązania ograniczą konieczność przemieszczania się po magazynie ” – mówi Daniel Potoczniak, dyrektor ds. logistyki e-commerce LPP Logistics.

Magazyn wykorzystuje sztuczną inteligencję i robotykę, w tym system Picking Engine, który dostarcza artykuły bezpośrednio do operatora stacji roboczej. Wsparcie mobilnych robotów AMR i ACR umożliwia sprawne poruszanie się po magazynie bez dodatkowej infrastruktury. W IV kwartale 2024 roku planowane jest wprowadzenie sorterów, które będą automatycznie rozdzielać artykuły na poszczególne zamówienia.

Nowe fulfillment center to dziewiąty magazyn zarządzany przez LPP Logistics, którego łączna powierzchnia wynosi blisko 600 tys. mkw. Obsługuje zamówienia e-commerce z innych magazynów w Pruszczu Gdańskim, Jasionce, Słowacji i Rumunii. Do końca 2025 roku firma planuje zwiększyć powierzchnię magazynową do 700 tys. mkw. i zainwestować 450 mln zł w rozwój.